Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2009

Είμαι ηλίθια ;

Όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό αναρωτιέμαι (σοβαρά) μήπως είμαι ηλίθια ... Όχι δεν είναι κάποια κρίση (ίωση) αυτοκριτικής ή εσωτερικής αναζήτησης ! Όλο και πιο συχνά νιώθω σαν ηλίθια, σαν ένα παιδάκι που προσπαθούν να του μάθουν πράγματα και αυτό αποδεικνύεται όχι απλώς ανεπίδεκτο μαθήσεως, αλλά ακόμη και ανεπίδεκτο επανάληψης. Όλο και πιο συχνά αναρωτιέμαι "γιατί μαμά;" και πότε δεν μπορώ να εμπεδώσω την απάντηση. Και είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο η έκπληξη μου μπροστά σε αυτονόητες απαντήσεις. Ειλικρινά, έχω αρχίσει να ανησυχώ για μένα. Τι έχω πάθει ; Γιατί δεν καταλαβαίνω πια τι γίνεται, γιατί δεν καταλαβαίνω πια αυτά που ακούω ;

Τώρα μάλλον δεν καταλαβαίνετε και εσείς τι λέω, οπότε ας το πιάσουμε με παραδείγματα.
1. Siemens
Άκουσα ότι η εταιρία αυτή δημιούργησε ένα τεράστιο σκάνδαλο, καθόσον υπήρχαν βάσιμες υπόννοιες και ενδείξεις ότι δωροδοκούσε πολιτικούς, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και σε άλλα κράτη. Σε ό,τι αφορά το δικό μας κράτος, μιας και κατά τη γνώμη μου πρώτα ασχολούμαι με το σπίτι μου και μετά με του γείτονα, άκουσα ότι η εν λόγω εταιρία είχε δώσει χρήματα σε πολλούς και διάφορους, γνωστούς και "αγνώστους", ενώ δεν έλειπαν οι περιπτώσεις που έδινε προϊόντα της, αντί χρημάτων. Σκέφτομαι λοιπόν, η εταιρία αυτή προκειμένου να εξυπηρετήσει κάποιους συμφεροντολογικούς σκοπούς της, αποφάσισε να δώσει χρήματα σε ανθρώπους που μπορούσαν να τη βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είναι θεμιτό, αλλά μέχρι εδώ είναι κατανοητό, καταληπτό. Βρέθηκαν και οι άνθρωποι που ήταν διατεθειμένοι να πάρουν χρήματα για να βοηθήσουν και έτσι έκλεισε το καρέ. Δεν είναι θεμιτό, μπορεί να μην είναι καν νόμιμο, αλλά μέχρι εδώ καταλαβαίνω. Κάποια στιγμή, όλη αυτή η "συναλλαγή" γίνεται γνωστή και γίνεται πρώτη είδηση. Παρεπιμπτόντως, πρώτη είδηση σημαίνει ότι απασχολεί τη μεγάλη πλειονότητα των πολιτών ή ότι όποια πέτρα ΜΜΕ σηκώσεις ακούς για το συγκεκριμένο θέμα (να και οι πρώτες απορίες...); Αντιπαρέρχομαι την απορία αυτή, προκειμένου να διατηρήσω τον ειρμό μου. Λοιπόν, η "συναλλαγή" αυτή δεν ήταν θεμιτή, δεν ήταν και νόμιμη, άρα οι εμπλεκόμενοι πρέπει να λογοδοτήσουν. Σωστό ; Έτσι φαίνεται. Τι έγινε όμως ; Κάποιοι βγήκαν και είπαν ότι δεν πήραν χρήματα, κάποιοι ότι δεν πήραν προϊόντα, ή εν πάσει περιπτώσει εάν πήραν τα πλήρωσαν, κάποιοι άλλοι ότι δεν πήραν χρήματα για τον εαυτό τους, αλλά για λογαριασμό άλλου (αλήθεια, χρειάζεται εξουσιοδότηση; αυτό δεν είναι απορία, αστειάκι - κρύο - είναι!). ΟΚ, όλοι έχουν δικαίωμα να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους, ο νόμος άλλωστε αναγνωρίζει αυτό το δικαίωμα, ακόμη και το να πει κάποιος ψέματα υπ' αυτές τις συνθήκες αναγνωρίζει (και σωστά αν θέλετε τη γνώμη μου). Μια ερώτηση έχω, γιατί όλοι αυτοί που "κατηγορήθηκαν" για τέτοιες αθέμιτες και παράνομες συναλλαγές, μιλούσαν πιο πολύ στην τηλεόραση, παρά στην αρμόδια αρχή (δικαστική εν προκειμένω) ; Αλήθεια, τι γίνεται σήμερα με αυτή την υπόθεση ; Εντάξει, το ξέρω ότι ακόμη είναι στο στάδιο της έρευνας (θέλει χρόνο και να τον έχουν όλο όσο χρειάζονται αυτοί που ερενούν), αλλά γιατί κανείς δεν αναφέρεται πλέον σε αυτή την υπόθεση ; Δεν μας νοιάζει πλέον ; Δεν μας αφορά ; Ναι, σε άκουσα και σου απαντώ, όχι δεν θέλω καθημερινή ενημέρωση για την πορεία της, σαν το δελτίο καιρού (παρακαλώ μην το πείτε αυτό για το γνωστό δελτίο!), αλλά θέλω σποραδικά να μαθαίνω τι γίνεται. Όπως επίσης θα ήθελα να μάθω, γιατί ενώ επί αρκετές ημέρες το όνομα Siemens το λέγαμε και στον ύπνο μας (και που να δείς κάτι άλλοι - ή μήπως όχι;) ξαφνικά το ξεχάσαμε ; Εμένα πάντως κάτι μου θυμίζει ακόμη... Α! και μια τελευταία απορία... Όλοι όσοι ενεπλάκησαν σε αυτή την υπόθεση, δεν θα έπρεπε, μέχρι να ερευνηθεί σε βάθος, να απέχουν από τα δημόσια πράγματα;
2. Βατοπέδι (πρώτη και καλύτερη η απορία, πως στο καλό λέγεται και γράφεται ; Βατοπέδι, Βατοπέδιο, Βατοπαίδιο Βατοπαίδι - από που άραγε προέρχεται αυτή η ονομασία;)
Θυμάται κανείς ; Ε μα φυσικά! Προσωπικά, πάντως θυμάμαι εντονότερα, το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας ... Ό,τι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό (θεμιτό κλπ κλπ). Ακόμη δεν έχω καταφέρει να το καταλάβω αυτό, για να μην αναφέρω ότι με αυτές τις σύνθετες έννοιες χάνω και την μπάλα ! Προσπαθώ λοιπόν να το αναλύσω με όρους της μικρόφουσκας μου (μικρόκοσμος + φούσκα, όπου φούσκα είναι η απατηλή καθημερινότητα μας που κάποια μέρα θα σκάσει στα μούτρα μας, σαν φούσκα απο τσίχλα = μικρόφουσκα - πολύ μου αρέσει τελικά αυτή η λέξη που έφτιαξα!). Σκέφτομαι, είναι νόμιμο να απατώ τον άντρα μου (κανένας νόμος δεν μου το απαγορεύει - πια), άρα είναι και ηθικό, θεμιτό μπλα μπλα μπλα. Ο άντρας μου όμως δεν συμφωνεί με αυτό το συμπέρασμα ! Άρα σκέφτομαι πάλι (πάει θα τον κάψω τον εγκέφαλο μου με τόση σκέψη), αφού υπάρχει ένας που διαφωνεί (που δεν είναι ένας, αλλά όλοι οι άντρες που θα τους ζητηθεί να ξιολογήσουν το συμπέρασμα μου!) τότε μήπως υπάρχει κάποιο λάθος στην εξίσωση νόμιμο = ηθικό ή μήπως το λάθος το έχει ο άντρας μου (και όλοι οι υπόλοιποι επίσης) ; Για να αποκλείσω την τελευταία περίπτωση, σκέφτομαι, αν με απατήσει ο άντρας μου, είναι νόμιμο, είναι και ηθικό, θεμιτό κλπ κλπ ; Σίγουρα δεν θα μου αρέσει ! Μήπως με στενοχωρήσει κιόλας ; Μάλλον ναι. Μήπως δεν θα ήταν πρέπον να κάνει κάτι τέτοιο ; Πρέπον ε; Τι είναι πρέπον ; Αυτό που οι περισσότεροι θεωρούν σωστό να πράξεις, ή αυτό που εσύ θεωρείς σωστό να πράξεις ; Ήδη οι απορίες συσωρρεύονται ... Ας πάρουμε την πρώτη εκδοχή, αυτό που θεωρούν οι περισσότεροι. Άρα (αφού όπως είπαμε οι περισσότεροι θα έλεγαν ότι είναι μεν νόμιμο, αλλά όχι ηθικό το να απατάς/να σε απατά), τότε με αυτή την εκδοχή δεν ισχύει η εξίσωση. Με την εκδοχή του τι πιστεύεις εσύ, σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι δεν είναι ηθικό, παρότι νόμιμο, το να απατάς/να σε απατά, άρα πάλι δεν ισχύει η εξίσωση. Μήπως λοιπόν είναι λάθος η εξίσωση ; Κι αν είναι λάθος η εξίσωση, πως λύνεται το πρόβλημα ; Και τι γίνεται με αυτούς που διατύπωσαν την εξίσωση ; Και τώρα που το θυμήθηκα, τι γίνεται και με αυτή την υπόθεση, του Βατοπεδίου καλέ; Ερευνάται, ναι το ξέρω, δεν χρειάζεται να φωνάζεις, και θα χρειαστεί χρόνο, λογικό είναι. Τι γίνεται όμως με όλους αυτούς που σχετίζονται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο με την υπόθεση αυτή ; Περιμένουν, υποθέτω, την ολοκλήρωση της έρευνας. Υπάρχει όμως καμία διαφορά στην πριν την αποκάλυψη και μετά την αποκάλυψη κατάσταση ; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ; Γιατί θα έπρεπε αν έπρεπε και γιατί δεν θα έπρεπε να δεν έπρεπε ;

(κάπου εδώ, η ατάλαντη συγγραφέας λιποθυμά, υπό το βάρος των αποριών της)

to be continued ...

GatheRate

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητή Εσκαρίνα,

    Επίτρεψέ μου μια παρέμβαση. Κατά την άποψή μου, δεν δημιούργησε η Siemens το σκάνδαλο αλλά οι ίδιοι οι πολιτικοί μας. H Siemens είναι μια εταιρία που "έμαθε" ότι για να λειτουργήσουν οι μεντεσέδες αθόρυβα και να "ανοίγουν οι πόρτες", θα πρέπει να τους "λαδώνει" ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αναφέρομαι μόνο στους δικούς μας πολιτικούς γιατί αυτούς ξέρω καλά, αν και υποπτεύομαι πως, λίγο έως πολύ, παρόμοια θα συμβαίνουν παντού. Τώρα βέβαια από το λίγο έως το πολύ υπάρχει μεγάλος δρόμος αλλά ας μην το θίξουμε.

    Όσο για αυτούς που πήραν χρήματα για τρίτους, δεν το έκαναν για αυτούς, "για τη φουκαριάρα τη μάνα/πατέρα/θείο/κουμπάρο/κλπ/κλπ/κλπ τους" το έκαναν.

    Η εξίσωση Νόμιμο = Ηθικό απλά δεν έχει υπόσταση!

    Μην αναρωτιέσαι λοιπόν αν κάτι δεν πάει καλά με εσένα γιατί δυστυχώς πολλά δεν πάνε καλά με αυτούς - τους πολιτικούς. Όταν ο μόνος λόγος για να ασχοληθείς με τα κοινά, είναι το προσωπικό βόλεμα, τότε αυτές οι καταστάσεις είναι αναμενόμενες. Κι ας μου επιτραπεί και η γενίκευση του παραπάνω. Όσο οι άνθρωποι θα πασχίζουν για το προσωπικό καλό/όφελος παραπάνω από ότι για το κοινό, τότε τα πράγματα θα χειροτερεύουν :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή